Barbecuechef – Verdubbeling van maandelijkse offerteaanvragen en 46% lagere kost per lead

Leadgeneratie via Google Ads voor een barbecue traiteur

Klant: Barbecuechef
Sector: Food & Drinks

De Klant

Jan en Tom zagen dat er in Vlaanderen weinig traiteurs actief waren die op culinair niveau barbecue aanbieden. Barbecuechef was geboren.

Barbecuechef verzorgden culinaire barbecue-ervaringen op feesten van zowel particulieren als bedrijven. De insteek: kwaliteitsproducten bieden aan high-end klanten. Verschillende barbecue-teams verzorgden op die manier feesten overheen heel Vlaanderen.

De Uitdaging

Jan van Barbecuechef was op zoek naar meer leads via zijn website. Hij werkte destijds reeds samen met een gespecialiseerd Google Ads bureau. Toch geloofde hij dat er nog meer resultaat uit zijn Google Ads campagnes te halen was. Daarom plande hij een meeting met Root Agency in.

Onze Oplossing

Website optimalisatie via heatmaps en Google Analytics

De kogel was door de kerk. We mochten de Google Ads account van Barbecuechef overnemen. Voordat we deze onder handen namen optimaliseerden we eerst de website.

Met een grondige analyse van de Google Analytics account, heatmaps en schermopnames vonden we een aantal verbeterpunten op de website. We pasten de structuur van de website en enkele pagina’s aan. Zowel de gebruikservaring als SEO van de website hadden hier baat bij.

Google Ads optimaliseren

Nadat we de website onder handen namen was de Google Ads account aan de beurt. We splitsten grote, algemene advertentiegroepen op tot specifiekere advertentiegroepen. Door specifieke keywords samen te groeperen vergrootten we de relevantie en kwaliteitsscore van de advertenties. Hierdoor daalden de kosten, steeg de clickthrough rate en verdubbelden het aantal leads.

Sinds de grote optimalisatie van de Google Ads account van Barbecuechef doen we 2-wekelijks onderhoud aan alle advertentiegroepen. We analyseren alle data, voegen extra uitsluitingszoekwoorden toe en passen advertentiegroepen aan naargelang seizoensgebonden activiteiten.

Het Resultaat

De resultaten van onze aanpassingen aan de website en optimalisaties aan de Google Ads campagnes overtroffen alle verwachtingen:

  • Daling van de kosten per offerteaanvraag van €11,18 naar €6,07 op 4 maanden tijd (46%!)
  • Conversieratio van 6,35% voor alle websitebezoekers
  • Maandelijkse offerteaanvragen meer dan verdubbeld binnen hetzelfde budget

Om het in de woorden van Jan te zeggen: “Ik krijg positieve paniekaanvallen door de Google Ads campagne”

Bezoek hun website: https://www.tonytexas.com/