Jan van Barbecuechef was op zoek naar meer leads via zijn website. Jan werkte reeds samen met een gespecialiseerd Google Ads bureau. Toch geloofde hij dat hier meer resultaat uit te halen was. Daarom plande hij een meeting met ons in.
Website optimalisatie via heatmaps en Google Analytics
De kogel was door de kerk. We mochten de Google Ads account van Barbecuechef overnemen. Voordat we deze onder handen namen optimaliseerden we eerst de website.
Met een grondige analyse van de Google Analytics account, heatmaps en schermopnames vonden we een aantal verbeterpunten op de website. We pasten de structuur van de website en enkele pagina’s aan. Zowel de gebruikservaring als SEO van de website hadden hier baat bij.
Google Ads optimaliseren
Nadat we de website onder handen namen was de Google Ads account aan de beurt. We splitsten grote, algemene advertentiegroepen op tot specifiekere advertentiegroepen. Door specifieke keywords samen te groeperen vergrootten we de relevantie en kwaliteitsscore van de advertenties. Hierdoor daalden de kosten, steeg de clickthrough rate en verdubbelden het aantal leads.
Sinds de grote optimalisatie van de Google Ads account van Barbecuechef doen we 2-wekelijks onderhoud aan alle advertentiegroepen. We analyseren alle data, voegen extra uitsluitingszoekwoorden toe en passen advertentiegroepen aan naargelang seizoensgebonden activiteiten.
Het resultaat voor Barbecuechef
- Daling van de kosten per conversie van €11,18 naar €6,07 op 4 maanden tijd
- Conversieratio van 6,35% voor alle websitebezoekers
- Maandelijkse offerteaanvragen meer dan verdubbeld binnen hetzelfde budget
- Om het in de woorden van Jan te zeggen: “Positieve paniekaanvallen door de Google Ads campagne”
Ik help KMO’s met hun online marketing en bouw websites die resultaat opleveren.