LinkedIn’s Nieuwe Dynamic Group Budget Feature – Een game changer voor LinkedIn adverteerders

LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerkplatform, heeft een belangrijke update uitgerold die belooft een zegen te zijn voor kleine bedrijven: het Dynamic Group Budget. Met deze functie kunnen bedrijven een budget toewijzen aan een Campagnegroep, dat vervolgens automatisch en optimaal wordt verdeeld over de verschillende campagnes binnen die groep.

Waarom is Dynamic Group Budget op LinkedIn zo belangrijk voor LinkedIn adverteerders en kleine/middelgrote bedrijven?

Kostenefficiënt adverteren

Vroeger vereiste elke campagne op LinkedIn een minimunbudget van €10/dag. Voor kleine bedrijven en adverteerders met een beperkt budget die meerdere doelgroepen wilden bereiken, diverse advertentieformaten wilden gebruiken en retargetingstrategieën wilden toepassen, konden hun dagelijkse advertentiekosten snel oplopen en zelfs boven budget gaan. Met de nieuwe update kunnen bedrijven een budget instellen vanaf slechts €30/dag voor de hele Campagnegroep, waardoor adverteren op LinkedIn toegankelijker en budgetvriendelijker wordt. Vooral voor de adverteerders met beperkte budgetten dus.

Advertentie-uitgaven optimaliseren

De Dynamic Group Budget functie verdeelt het budget niet alleen gelijkmatig over de campagnes. Het identificeert op intelligente wijze de beste veilingmogelijkheden voor resultaten over campagnes heen en optimaliseert de uitgaven naar het optimalisatiedoel van de campagnegroep. Dit zorgt ervoor dat elke uitgegeven euro zo gericht mogelijk wordt ingezet zodat je jouw beoogde resultaat kan behalen.

Flexibiliteit in Advertentieformaten

De functie laat je toe om verschillende Sponsored Content advertentieformaten te gebruiken, waaronder afbeeldingen, carrousels, video’s, job ads, event ads en documentadvertenties. Dit geeft jou de flexibiliteit om te experimenteren met verschillende advertentieformaten, zonder je zorgen hoeven te maken dat je over jouw marketingbudget gaat.

Consistentie in Campagne-instellingen

Alle campagnes binnen een campagnegroep moeten hetzelfde doel, biedstrategie en budgettype hebben. Zo beheer je eenvoudiger al je campagnes, en test je op consistente manier doelgroepen, advertentieformats en communicatieboodschappen.

Best Practices

LinkedIn stelt voor om de resultaten op het niveau van de campagnegroep te analyseren om je budgetresultaten zo gemakkelijk mogelijk te begrijpen. Ze raden ook aan om te beginnen met een dagelijks budget van ten minste $100 USD of €100 EUR voor de campagnegroep. €30 is het absolute minimum, wat geweldig is voor kleine bedrijven om LinkedIn advertenties te testen.

Bij Root Agency zijn we het met LinkedIn eens dat je je budget niet te dun moet uitsmeren over je campagnes heen. Een campagnegroep van €30/dag met 20 verschillende campagnes presteert misschien niet zoals je zou willen. Daarnaast raden we aan een campagnegroep minstens een week te laten draaien voordat je veranderingen aanbrengt, zodat je campagnes genoeg tijd hebben om gegevens te verzamelen en resultaten te laten zien. Voor veel adverteerders is een week zelfs te kort. Die week is ook echt het pure minimum. Zie je nog geen overduidelijke verschillen tussen je verschillende campagnes? Laat ze dan nog even langer lopen, totdat je de juiste beslissingen kan maken.