Ciril – 7500+ vastgoed leads per jaar
Het genereren van Sales & Marketing leads op recurrente basis voor meerdere vastgoedprojecten
De Klant
Sinds juni 2019 is Ciril de nieuwe naam van DMI Vastgoed. Met haar naam benadrukt de onderneming 30 jaar ervaring in projectontwikkeling en een sterke focus op stadsontwikkeling: Ci-ril verwijst naar oprichter Cyriel Demot en naar City real estate.
Als onderdeel van de Democo Group is Ciril altijd op zoek naar ontwikkelingsmogelijkheden om toekomstgericht wonen, werken en ontspannen in onze steden mogelijk te maken. Zij pakken dit aan in partnerschap met bewoners, lokale autoriteiten en andere belanghebbenden. Door hun eerlijke aanpak, gericht op kwaliteit, duurzaamheid en transparantie, ontwikkelt Ciril toegevoegde waarde zodat de steden van vandaag klaar zijn voor de mensen van morgen.
De Uitdaging
Toen we het marketingteam van Ciril ontmoetten, hadden ze al wat geëxperimenteerd met Facebook Ads om leads te genereren, met de eerste successen. Bij het zien van dit initiële succes realiseerden Ciril zich het potentieel van digitale marketing voor hun vastgoedprojecten.
Het Ciril-marketingteam heeft eerder met marketing bureaus gewerkt. Maar om echt een verschil te maken in de organisatie wilden ze in-house kennis vergaren over digitale marketing.
Onze Oplossing
De samenwerking begon eenvoudig. Root Agency analyseerde de bestaande Facebook-campagnes en breidde deze snel uit. We lanceerden nieuwe campagnes voor nieuwe vastgoedprojecten. Door eerst met de makelaars en andere belanghebbenden te praten werkten we ons snel in in de vastgoed sector. Deze gesprekken hielpen bovendien enorm met bepalen wat een vastgoed leads een kwalitatieve lead maakt.
Met een grote toename van leads doken er pijnpunten op in de lead funnel. Makelaars moesten plotseling enorm veel leads behandelen. Tijdsgebrek werd daardoor een probleem. Leads van nog hogere kwaliteit creëren, en ze pas later in de lead funnel doorverwijzen naar makelaars, werd snel een erg belangrijke taak van het marketingteam. Daarom groeiden onze taken al snel van het uitvoeren van alleen Facebook Ads tot het creëren van een digitale marketingstrategie voor meerdere kanalen en marketingautomatisering om het lead-nurturingproces te vergemakkelijken.
Root Agency beheert ook de sociale media voor Ciril. Door gebruik te maken van Kontentino creëren we maandelijkse social media kalenders die het Ciril team ter goedkeuring nakijkt. In plaats van lange e-mails en Word-documenten wordt al hun sociale media, evenals het feedbackproces, beheerd binnen deze social media tool. Een grote tijdsbesparing voor alle betrokken partijen.
Om de leads en campagneprestaties op te volgen en op de hoogte te blijven van alle interne gebeurtenissen bij Ciril en hun vastgoedprojecten, nemen we 2 keer per week deel aan hun daily stands. In een maandelijkse vergadering bespreken we de KPI’s voor elk project, alsook de aanpak de komende maand.
To be honest: alleen al dankzij ons werk met Ciril zouden we een heel boek kunnen schrijven over digitale marketing, leadgeneratie, sociale media en marketing automation. Wil je met ons eens brainstormen over jouw digitale marketingstrategie? (Of wil je dat we dat marketing boek effectief schrijven? 😉) Neem dan zeker contact met ons op.
Het Resultaat
Vandaag kunnen we met trots zeggen dat ons partnerschap met Ciril al meer dan 2 jaar loopt. Door het vele contact tussen Root Agency en het Ciril-marketingteam voelen we ons als een echt onderdeel van deze Great Place to Work.
Naast het behalen van KPI’s creëerden we een go-to digitale marketing strategie voor het lanceren van nieuwe vastgoedprojecten. Veel processen in de lead generation & nurturing funnel werden geautomatiseerd. Root Agency beheert ook maandelijks de sociale media-pagina’s van Ciril.
Op deze resultaten zijn we erg trots: ✅ 2500+ Sales Qualifieds Leads per jaar ✅ 5000+ Marketing Qualified Leads per jaar ✅ Een nieuw gestroomlijnd proces met de juiste software en marketingautomatiseringen ✅ Een go-to strategie voor elk nieuw vastgoedproject