Het Stoelenhuys
SEO geoptimaliseerde catalogus website & Facebook Ads om leads te genereren
De Klant
In 2008 schonken zakenpartners Eva van de Winckel en Gunter Van Oost het levenslicht aan Stoelendépôt. Het idee om uit het hele meubelgebeuren enkel de stoelen en tafels te lichten kwam na een zoektocht naar een tafel met stoelen voor zichzelf enkele jaren eerder. Sinds het begin werken Eva en Gunter uitsluitend met Europese fabrikanten om zo een constante kwaliteit te kunnen aanbieden aan een betaalbare prijs. Aanvankelijk een klein winkeltje in Lummen met een zestigtal stoelen, nu een zeer ruime winkel in Heusden-Zolder die onderdak biedt aan meer dan 300 stoelen, krukken en tafels. Het verhuizen naar een ruimer pand, moest natuurlijk gepaard gaan met een nieuwe naam: Stoelendépôt werd Stoelenhuys.
De Uitdaging
Toen Gunter en Eva besloten hun naam te veranderen van “Het Stoelendepot” in “Het Stoelenhuys” hebben wij hen geholpen bij deze naamsverandering. Een nieuwe naam wou ook zeggen dat het tijd was voor een frisse moderne huisstijl met een bijhorende website. Tenslotte is de bedoeling van heel dit verhaal om nog meer klanten te krijgen en het Stoelenhuys te laten groeien.
Onze Oplossing
We hebben hun website verplaatst naar hun nieuwe domeinnaam. Stelden redirects in van elke oude URL naar elke nieuwe. En we stelden Google op de hoogte van de domeinnaamwijziging. Zo konden we alle SEO-score die ze in de loop der jaren hadden opgebouwd hebben behouden. Naast al het webdevelopment & SEO werk hebben we ook hun emails overgezet naar nieuwe @stoelenhuys.be email adressen, evenals het opzetten van email forwards van hun oude adressen.
Het Resultaat
De nieuwe website scoorde meteen goed in Google. En de leads: die stroomden binnen. Het aantal leads ging van praktisch 0 naar gemiddeld 77 per maand alleen al via organische zoekresultaten.
Wat Gunter en Eva van Het Stoelenhuys opmerkten was dat het type klant dat ze kregen ook veranderde na de lancering van de website. Zo verkochten ze minder stoelen en tafels uit het lagere en middensegment, en meer stoelen en tafels uit het midden- en hoge segment. De klanten begonnen ook van verder weg te komen, sommigen zelfs tot van Amsterdam (2u20 rijden van hun winkel in Heusden-Zolder).