Arkite – 2000+ niche B2B leads voor een veelbelovende scale-up

Tot 170 niche B2B leads per maand dankzij een nieuwe digitale marketingstrategie met LinkedIn Ads, marketingautomatisering & slimme CRM-integraties

Klant: Arkite
Sector:

De Klant

Arkite, een Genkse Scale-Up, zorgt ervoor dat operatoren in manufacturing minder fouten maken dankzij hun ‘Human Interface Mate’ (HIM), die via Augmented Reality instructies projecteert. Het HIM-systeem garandeert dat de operator alle stappen van een standaardprocedure correct uitvoert. Als een operator iets niet doet of anders doet, wordt onmiddellijk een melding gemaakt. Eventuele machines of tools worden gestopt, om fouten te voorkomen.

De Uitdaging

Arkite heeft een zeer technisch product dat een gedetailleerde uitleg vereist. Ze bezochten regelmatig beurzen in heel Europa om potentiële klanten te ontmoeten. Wat tevens hun belangrijkste instroom aan leads was. Maar in 2020 sloeg COVID toe, wat enorme beperkingen met zich meebracht rond internationale reizen en bedrijfsbeurzen. Het marketingteam van Arkite moest snel schakelen om zich aan deze situatie aan te passen.

Op die moment had Arkite een website in één taal en plaatsten zij af en toe berichten op hun sociale media. Actief leads genereren via online kanalen was compleet onontgonnen grond. Samen met hun marketingteam moesten we een digitale marketing strategie bedenken en snel uitrollen.

Onze Oplossing

Het doel van het Arkite team was tweeledig: meer leads genereren voor sales & in-house kennis opdoen over digitale marketing. Om beide doelen te bereiken werd Root Agency onderdeel van het Arkite team. We hebben een jaar lang 2 halve dagen per week nauw samengewerkt met het marketingteam. Wat ervoor zorgde dat we ons enorm snel inwerkten in Arkite, hun business en de HIM.

De belangrijkste drijfveren in Arkite’s aanpak zijn LinkedIn Ads en Google Ads. We combineren zoekwoorden met een hoge intentie in Google Ads met direct messaging campagnes op LinkedIn. We zorgden voor relevante berichten die terecht kwamen bij een nauw gedefinieerd niche publiek. Dit soort ‘Conversation Ads’ hebben een veel hogere zichtbaarheid en Clickthrough Rate dan de gemiddelde advertentie die in de newsfeed verschijnt.

Omdat Arkite zich op de hele Europese markt focust, elk land met zijn eigen cultuur en manier van communiceren, pasten we de marketing strategie daarop aan. Elke LinkedIn advertentie vertaalden naar de moedertaal van het doelpubliek. A/B tests toonden aan dat communiceren in de moedertaal van een persoon een enorme impact had op het aantal leads en het conversiepercentage.

Een lead op LinkedIn is nog steeds gewoon een lead op LinkedIn. De gegevens van de lead zitten vast in een of ander Excel-bestand, verborgen achter een downloadknop. Een LinkedIn lead heeft de juiste automatiseringen en integraties nodig om in het CRM terecht te komen, en door een account manager behandeld te worden. Daarom stelden we voor elke lead bron marketing automations in. Elke nieuwe lead stroomt automatisch door naar het CRM, waardoor een e-mail flow op gang komt en een accountmanager een notificatie krijgt. Reeds gekende leads in het CRM krijgen een notitie. Hierin staat een korte beschrijving over de recente conversie. Ook brengt het systeem de juiste account manager opnieuw op de hoogte.

Naast het lead generatie luik gaven we de Arkite website een opfrisbeurt. De focus lag hier op een nieuw design & het beheer van de site eenvoudiger maken. Daarna was, net als in de advertentiecampagnes, meertaligheid aan de beurt. Aangezien Arkite zich op de gehele Europese markt richt, hebben we niet slechts 2 of 3 talen toegevoegd. In totaal maakten we de website toegankelijk in 7 talen. Van het vertalen van alle websiteteksten maakten we kinderspel. Dat dankzij de ingebouwde translation engine. Deze vertaalsoftware slaat eerder vertaalde woorden en zinnen op. Om ze dan later opnieuw te gebruiken doorheen de website. Des te meer tekst er vertaald wordt, des te sneller het proces.

Het Resultaat

Vandaag haalt het Arkite elke dag een gezonde dosis leads binnen vanuit heel Europa. Door de goeie message-market-fit creëerden we een evergreen campagne die op automatische piloot resultaat oplevert. Af en toe wat kleine aanpassingen volstaan om kwaliteitsvolle leads binnen te blijven halen.

Hier zijn in een notendop enkele resultaten waar we erg trots op zijn:
✅ Een constante stroom van leads tot 170/maand in heel Europa
✅ Meer dan 838.000 impressies bij Arkite’s niche doelgroep sinds de start
✅ Een vernieuwde website in 7 talen
✅ Integratie met het CRM waardoor het verkoopteam gemakkelijker nieuwe en bestaande leads kan opvolgen

Bezoek hun website: https://www.arkite.com/